SLIDER

[PUTOPIS] Tajland mojim očima - 2. dio

Nakon prvog dijela ovog putopisa u kojem sam vam predstavila mali dio sjevera i kako sam ga ja doživjela u tih kratkih par dana, vrijeme je za odlazak na obalu. Odlučili smo se za posjet Andanamskoj, odnosno zapadnoj obali, a istočnu smo za ovaj put preskočili.

Još puni dojmova spuštamo se u Krabi provinciju, mjestašce Ao Nang, udaljeno od Bangkoka nekih 800 km. Ao Nang nam je trebao služiti samo kao baza za izlete na okolne otoke i plaže i za to se pokazao idealan.
Inače, pravo primorsko turističko mjesto, kompletno drugačije od sjevera. Odmah me podsjetilo na Vodice u špici sezone, pa još puta 5. Ogromna gužva, brdo turista, štandova sa svim i svačim, restorančića i hrane na ulici. Plaža i priroda su lijepe ali prave ljepote su nas tek čekale na otočićima koje smo idućih dana posjetili.

Iako nisam fan ovakih odredišta, lokacija je bila izvrsna za izlete koje smo imali u planu. Ovdje se nudi cijeli niz izleta i nema tog mjesta na koje ne možete otići. Mi smo svaki dan išli na jedan cjelodnevni izlet, a navečer smo se vrzmali po šetnici uz more koja je cijelom svojom dužinom puna barova, restorana i štandova sa hranom.

Jedna zanimljivost koju sam primjetila je da su vlasnici većine barova i restorana na jugu zapravo zapadnjaci, uglavnom Europljani. Izgleda da moj tata nije jedini s idejom “ostaviti sve i otvoriti bar na plaži na Tajlandu“.

Stijene koje strše iz mora zaštitni su znak Andamanske obale

Agencije za izlete, kao i saloni za masažu se i ovdje nalaze doslovno "na svakom kantunu". Ovo je zapravo karakteristično za cijeli Tajland. Masaža im je valjda i najpopularnija stvar koju nude. Od pravih salona, preko stolica i ležajeva na otvorenom pa do onih na plaži, nudi se uvijek i svugdje. Kako prolazite kraj njih tako će vam tete vikati "foot massage" i pokušati vas privoliti na jednu. Zapravo, šteta se i opirati tome, i to iz više razloga. Prvo, stvarno su dobre; drugo, jeftine su; treće, idealno pašu nakon cjelodnevnog hodanja; četvrto, doma sigurno nemate prilike za usputne masaže i peto, jako se lako naviknete pa kad jednom probate teško je drugi put reći neću.

Sve navedeno od točke 1-5 vrijedi i za njihove palačinke s bananom, odnosno Roti pancake, najbolje palačinke koje sam ikada probala. Ako se sada pitate kakve veze ima jedno s drugim, nema nikakve osim u mojoj glavi (doduše jednom sam uzela palačinku na štandu i sjela na masažu nogu pa eto veze :D). Restoran ili na ulici skroz je svejedno, ako volite slatko obavezno ih isprobajte, a i ako niste neki ljubitelj svejedno im dajte šansu. Ja sam ih otkrila već u Chiang Mai-u i do kraja putovanja sam ih jela dva puta dnevno.

Najbolje Roti pancake jela sam na Lanti

Stvar koja me fascinirala i pratila kroz cijelo putovanje je nevjerojatan sklad neskladnog. Sve je na razini nekog usmenog dogovora i samo čekas kad će te netko zeznuti i kad će nešto zaštekati jer misliš da je nemoguće da stvari stvarno funkcioniraju na takav način. Kad ono, nikad ništa ne zašteka. Od trena kada dogovoriš i platiš neki izlet u kontaktu si s više različitih ljudi koji su svaki zaduženi za jedan dio i nekako uspijevaju da sve funkcionira besprijekorno. Organizirani kaos.

Cjenkanje za izlete, kao i za sve ostalo, je obavezno. Realno, glupo je ne cjenkati se jer nitko od njih ne očekuje da ti stvarno platiš onoliko koliko su ti rekli prvi put. Često se događa i da istog momenta kad ispale cijenu odmah postavljaju kontra pitanje koliko bi ti platio. Ni ne sačekaju da vide jesi li se primio na prvu cijenu. I kad misliš da ne moze niže, može. Recimo izlet koji je u startu 1800 bahti po osobi dobiješ na kraju za 600 (15 eura). Pazite da se dogovorite s onim kod koga kupujete izlet da SVE bude uključeno u cijenu koju ćete platiti jer ako to izričito ne dogovorite sigurno je da će vam kada dođete na mjeto sastanka uvaliti da platite još neki fee, ulaz u NP itd.. U principu je jednostavno, sve što dogovorite s njima, budite sigurni da će biti ispoštovano. Samo trebate to iskomunicirati.

Longtail brodovi

Za prvu turu smo uzeli "4 islands" turu njihovim popularnim longtail brodom. Osim posjete otocima Poda, Tup, Mor i Chicken te Phra Nang plaži, imali smo i mogućnost ronjenja uz jedan otok, te ručak na jednom od njih. Na svakom otoku dobijete otprilike sat vremena da radite što želite i onda se ide na iduću lokaciju. Svi ovi otoci su nenaseljeni, a samim time i interesantniji od većih i naseljenih otoka.

Otočić Mor

Najviše su mi se sa svojom plažom i prirodom koja ih okružuje svidjeli otočići Tup i Mor. Ovi otoci su za vrijeme našeg posjeta bili spojeni pješčanom stazom što im je posebno dalo na ljepoti. Kristalno tirkizno more, sitan bijeli pijesak, zelenilo parka i okolni otočići čine savršen prizor koji se teško zaboravlja. Od Tup do Chicken otoka se također lako dolazi pješčanom stazom koja je za vrijeme našeg posjeta bila pod morem, ali ipak prohodna.

Društvo nam je na otoku Tup pravio i jedan majmunčić

Također, zanimljiva mi je bila i Phra Nang plaža na kojoj je se nalazi i čuvena špilja, a same stijene su idealne za penjače. Vjeruje se da u podnožju ove špilje živi mistična božica/princeza koja donosi sreću i dobar ulov ribarima, te ih čuva od nesreća. Prvotno svetište ribara postalo je tako turistička atrakcija. Dotičnoj princezi ostavljaju se pokloni u obliku cvijeća i tamjana, a najveća zanimljivost ove špilje leži u činjenici da je puna falusa različitih veličina i oblika. Falusi su inače simbol hinduističkog božanstva Šive, a simbol su plodnosti, uspjeha i muževnosti, pa su ih ribari donosili u špilju kako bi imali dobar ulov.  U kulturi i religiji jugoistočne Azije falusi su jedna od središnjih figura pa ne čudi što je drvenih suvenira u obliku falusa na cijelom Tajlandu bilo za kupiti u jednakoj mjeri kao i figura slonova.

Phra Nang špilja

Svetište u podnožju špilje

Idući dan smo obišli poznatu Railay beach, plažu na poluotoku koji je od kopna odvojen visokim stijenama. Do ove plaže može se doći samo brodovima koji staju na zapadnoj obali. Po sredini plaže je staza koja spaja istočni i zapadni dio, tako da možete i prošetati i vidjeti kako izgleda druga strana, a uokolo staze su poredani barovi i štandovi sa hranom i suvenirima. Istočna strana je kompletno drugačija od zapadne. More više izgleda kao mulj a ne kao more, a i dalje su vidljive posljedice tsunamia koji je pogodio Tajland 2004. godine. Na toj strani su uglavnom luksuzni resorti s bazenima. Mi smo ostatak dana proveli uživajući na zapadnoj strani uz neizbježnu masažu. Priroda je i ovdje prekrasna,  a ti otočići stijene koje strše uvis iz mora su zaista fascinantni. More je svugdje jako toplo, da ne kažem pretoplo, teško da se možete rashladiti, ali to i nije neka bitna stavka kraj sve one ljepote.

Railay beach

Phi Phi otočje je bilo naš idući odabir. Phi Phi je valjda najpoznatiji po čuvenom filmu "The Beach" sa Leonardom Dicapriom, koji se snimao na tom otoku, na popularnoj Maya beach. Phi phi se zapravo sastoji od dva otoka, Phi Phi Leh koji je nenaseljen i gdje se snimao film, i Phi Phi Don na kojem su svi smještajni kapaciteti. Otok je lijep, posebno impozantno izgleda kada mu se približavate s mora, ali čini mi se kao da je postao žrtva svoje popularnosti i pravi je primjer masovnog turizma. Štandovi koji nude sve što možete zamisliti su načičkani svugdje oko vas, horde turista svuda uokolo, tako da ovo definitivno nije odmor kakav bih ja htjela. Lijepo je bilo doći na izlet,ali mi je drago što se ipak nisam odlučila za smještaj na ovom otoku.

Phi Phi Don

Da zaključim, Ao Nang je sam za sebe poprilično šablonski i nezanimljiv, ali je kao baza za izlete odličan izbor.

Iz Ao Nanga smo se zaputili na Ko Lantu, otok na zapadnoj obali koji također pripada Krabi provinciji.

Ideja je bila da nađemo ne toliko iskomercijalizirani otok za pravi odmor, a Ko Lanta se pokazala kao jedan takav otok stvoren za "chill". Da se razumijemo, na Tajlandu sigurno ima uređenijih otoka. Cesta koja prolazi kroz Lantu i kućice duž nje isprva ne djeluju nimalo impozantno. Ali kada dođete do plaže sve to zaboravite. Dokle god vam pogled seže more, pijesak i zelenilo. Naš smještaj je bio na samoj plaži, i to Klong Khong. Ispostavilo se da je to idealna lokacija jer smo se nalazili po sredini pješane plaže koja je cijelom svojom dužinom bila puna zanimljivih barova/restorančića.

Bar i restoran u sklopu našeg smještaja

Odlučili smo se za bungalove da iskusimo i taj smještaj i ja sam oduševljena. Dočekale su nas drvene kućice okružene prekrasnom prirodom, a na terasici smo imali i svoju mrežu za ljuljanje. Razni kukci su normalna pojava, i iako bi doma vjerojatno vrištala da mi je gušter u sobi, ovdje mi se svidio taj spoj s prirodom i nisam imala problema.

Bungalovi u kojima smo bili smješteni

Sama plaža je za vrijeme plime idealna za kupanje, ali kada je oseka i nije najsjajnija. More se zna dosta povući, pa izvire škrape ali to sam primijetila i na nekim drugim otocima.

Uvijek možete iznajmiti skuter pa obići i ostale plaže na otoku, a na samom jugu otoka nalazi se i Nacionalni park.

Svi barovi su poprilično maštovito uređeni

Kad sam se već dotakla vožnje, moram spomenuti da je vožnja po ovom otoku(zapravo na cijelom jugu) u najmanju ruku doživljaj. Postoje dvije trake(svaka u svom smjeru), a uredno se vozi u tri trake, točnije, sredina ceste služi kao traka u smjeru po potrebi. I ovdje je stvar o nevjerojatno funkcionalnom kaosu. Iako ti prvih par puta nikako nije svejedno, kad vidiš da taj kaos besprijekorno funkcionira, opustiš se i uzivaš u usputnoj atrakciji.

Zalazak sunca na Lanti

Na ovom otoku su me se najviše dojmili upravo lokalci. Ljudi su toliko jednostavni, pristupačni, ugodni, brižni, pažljivi, spremni pomoći i zainteresirani da se ja nisam mogla načuditi svo vrijeme. Samim svojim osmijehom učine da se osjećaš posebno i drugačije. Doslovno sam uživala s njima. Nije to čak ni obična gostoljubivost. Valjda je to njihov način života. Na Lanti sam zapravo shvatila da su najveće bogatstvo Tajlanda upravo njegovi stanovnici.

Restoran na plaži

Oni koji traže partije bi svakako trebali izbjeći ovaj otok. Navečer ima života i muzike, ali lude partije nećete naći. Više je za uzeti pivu ili koktel, leći u jedan od barova i uživati u dobroj hrani i fire show-u. Lanta jednostavno ima tu neku opuštenu "flegma" vibru koja vas jako brzo obuzme i zarazi. Ukoliko želite osjetiti nevjerojatnu lakoću postojanja mislim da ne postoji bolji izbor od Lante.

Nama najdraže tajlandsko pivo

Jedan dan smo, po preporuci lokalaca, uzeli izlet na Koh Rok i nismo požalili. Daleko najljepši otok i plaža koje smo imali prilike vidjeti. Ovaj otočić nije naseljen, i iako su nedavno napravljeni neki bungalovi, još nisu u funkciji.

Plaža na Koh Rok

Izlet obuhvaća ronjenje u dva navrata, prvi put kada se stigne do otoka i drugi put prije povratka. U smještaju su nam savjetovali  da prvo ronjenje preskočimo i izađemo odmah iz broda. Naravno, bili smo jedini koji su to napravili, jer su svi drugi nastavili dalje do točke na kojoj se roni. Tako smo iduća dva sata sami istraživali otok i uživali u prekrasnim plažama, a na ronjenje smo ionako išli na povratku. Kristalno bijeli pjesak, bujna vegetacija, tirkizno more, netaknuta priroda i sve to u kombinaciji s činjenicom da imamo otok praktički samo za nas dali su posebnu čar ovom izletu.

Stvarno preporučujem svima posjet ovom malom raju na zemlji, i ako želite pravu stvar, napravite isto što i mi. Kasnije kada su se grupe turista vratile s ronjenja je sve bilo pretrpano, i iako prekrasno, doživljaj nikako nije bio isti.

Lantu smo napustili taman kada sam bila na prekretnici da donesem odluku o preseljenju među ove divne ljude. Osjećala sam se kao kod kuće i neizmjerno sam uživala u prirodi i ljudima. S ovog otoka nosim prekrasne uspomene i rado ću se vratiti tamo ako budem imala prilike (a ni ta ideja o baru više ne zvuči toliko ludo :D).

U idućem dijelu donosim vam priču iz glavnog grada, Bangkoka, a ukoliko ste propustili prvi dio ovog putovanja, možete ga pronaći ovdje.

LARA

Broj komentara: 12

1. Procitala u jednom dahu.. Divno napisano, slike su divne, kao da sam bila tamo (valjda ce i to jednog dana biti).

OdgovoriIzbriši
  2. Drago mi je da ti se svidjelo, držim fige da ti taj jedan dan što prije dođe :)

3. I nisi mi donila nijedan falus. Duboko sam razocarana. Salu na sranu, pocni putovati vise i pisati vise, ide ti to :)

4. Uzeli su mi ih na aerodromu, izgleda da spadaju u hladno oružje 😂
    Čekam da se nađe neko ko će mi platit da putujem i pišem. Kufer je spreman :)

OdgovoriIzbriši
  5. Daj više i taj treći dio s uputama za putovanje, pa da ga isprintam i sačuvam. :D Jedva čekam! :)

6. Upravo sam videla oba posta i ne znam koji me je više oduševio. Priča o slonovima je prelepa, a ostrvo Lanta zvuči kao mesto na koje bi se i ja rado preselila. Mnogo su ti lepi i opisi i slike. Čekam novi nastavak!

7. Hahaha brzo će strpi se još malo :) Razmišljala sam da li pisati upute ispod svakog dijela ili sve na kraju, ali odlučila sam ipak na kraju jer bi se neke stvari poklapale a i preglednije će biti.

OdgovoriIzbriši
  8. Hvala na pozitivnim komentarima, drago mi je da ti se sviđa. Čitamo se onda ubrzo u novom nastavku :)

9. Bila sam na Tajlandu prošle godine i bilo je prelepo. Krivo mi je što nismo videli sever. Za Pi Pi se slažem s tobom, velika je gužva i nije mi se svideo smeštaj. Lanta mi zvuči kao ostrvo iz raja. Mi smo putovali s agencijom, sve nam je već bilo ugovoreno i nismo mogli da biramo što bi sve hteli da posetimo. Mislim da bi bilo mnogo bolje da smo se sami organizovali, ali ovako se činilo lakše.

10. Ja više volim sama sebi organizirati putovanje, tako sama odlučujem gdje ću ići i što ću vidjeti, a i volim to raditi, dok pravim neki okvirni plan puta i istražujem smještaj malo već i upoznajem zemlju u koju idem. Osjećaj mi je nekako bolji kada sve to sama radim. Ali razumijem i ljude koji izaberu agencije jer je to stvarno puno jednostavnije, pogotovo ako nemaš vremena.
    Sjever stvarno vrijedi vidjeti, ali tko zna, možda budeš imala još prilike. Isto vrijedi i za Lantu. :)

OdgovoriIzbriši
  11. Prelepe fotografije, i jako korisne informacije, Tajland je sigurno jedna od destinacija koju cu posetiti ako ne ove, onda sledece godine.;D

Pozdrav,

OdgovoriIzbriši
  12. Drago mi je da ti se svidjelo. Baš pišem zadnji dio u kojem će biti još korisnih informacija pa možda i ti nađeš nešto što će ti dobro doći kod planiranja svog putovanja :)

© POWDER LOUDER • Theme by Maira G.